Průvodce výběrem
bench lavic


Bench press  >  Novinky  >  Které svaly zapojíte při bench pressu?

Které svaly zapojíte při bench pressu?

Při cvičení na bench zapojíte hlavně svaly prsní a pažní. Uvádí se až čtyři skupiny svalů.

Benchpress je neznámějším cvikem pro rozvinutí objemu prsních svalů. Které svaly se při bench pressu zapojí?

Hlavní zapojené svaly při bench pressu

Velký prsní sval

Trojúhelníkový sval vychází z přední plochy hrudní kosti, klíční kosti a žeber.
Ovlivňuje paži, hýbe ramenem a hrbí záda.

Malý prsní sval

Je to plochý sval umístěný pod velkým prsním svalem. Začíná na třetím žebru a stoupá šikmo. Stlačuje při stahu lopatku a celé rameno.

Přední strana deltového svalu

Objemný sval ramene. Zvedá paži do vodorovné polohy, hýbe s ní vpřed a vzad. Je připojený i ke klíční kosti a lopatce.

Další zapojené svaly při benchpressu

Při tomto účinném cviku jsou dále "ve hře" i trojhlavý sval pažní, přední pilovitý sval, trapézový sval - vesměs se jedná o svaly zad, nebo zadní strany paží.

Sdílejte článek

Zveřejněno:


Novinky

Vylepšete svůj bench press na maximum!

Bench press je velmi oblíbený cvik pro všechny velké chlapy. Jak jej zlepšit, abyste z něj dostali maximum? Důležitá je technika, četnost opakování i životospráva.

18. 4. 2016

Bench press rekordy

Populární bench press má už za sebou letošní mistrovství světa, které se konalo ve švédském Sundsvallu. Bodovali na něm také naši dva borci – Milan Selinger a Jaroslav Šoukal.

14. 8. 2015

všechny novinky