Průvodce výběrem
bench lavic


Bench press  >  Novinky  >  Jak posilovat prsní svaly?

Jak posilovat prsní svaly?

Vypracované prsní svaly jsou velmi působivé. Poradíme vám, jak na ně.

Základním cvikem k vypracování prsních svalů je právě bench press, o kterém si na našem webu nejvíce povídáme. Moc pěkně mají svaly a cviky popsány na ronnie.cz (zde). 

Velký prsní sval (m. pectoralis major) je nejvýraznější sval přední strany hrudníku. Tento sval přitahuje paži k trupu a pomáhá také při dýchání. Jeho posílením tedy posilujete nejen svaly, ale posílíte i dýchací systém.

Bench press - ideál pro horní polovinu těla

Takže jak na posílení prsních svalů? Bench press provozujeme na lavici v tomto pořadí:

  • nejdříve je třeba zaujmout stabilní polohu na lavici - to znamená mít v kontaktu s lavicí sedací svaly, vrchní část zad a hlavu, s tím, že nohy zapřete pevně na zemi
  • ramena táhněte dolů pod tělo, vypněte hruď
  • důležitá je pak šířka úchopu, která se různí podle stavby těla cvičence, ale většinou předloktí směřují kolmo k zemi před začátkem cviku
  • začnete odebráním činky ze stojanu a pomalým, kontrolovaným pohybem se nakonec dotknete činkou hrudníku
  • po celou dobu cviku zůstávají paže v přímce pod činkou
  • poté plynule vytlačíte činku zpět do natažených paží a do stojanu

Jak je to s dýcháním?

  • nádech při spouštění činky dolů
  • výdech při vytlačování činky nahoru
  • při vyšší, maximální zátěži se nadýchněte před cvikem a výdech pak následuje ve fázi překonávání nejtěžšího bodu vytlačování činky

Sdílejte článek

Zveřejněno:


Novinky

Bench press a bolest ramene

Jedním z častých negativních dopadů posilování na bench jsou bolesti ramen. Jak jim zamezit?

19. 6. 2016

Vylepšete svůj bench press na maximum!

Bench press je velmi oblíbený cvik pro všechny velké chlapy. Jak jej zlepšit, abyste z něj dostali maximum? Důležitá je technika, četnost opakování i životospráva.

18. 4. 2016

všechny novinky