Průvodce výběrem
bench lavic


Bench press  >  Novinky  >  Jak posilovat prsní svaly?

Jak posilovat prsní svaly?

Vypracované prsní svaly jsou velmi působivé. Poradíme vám, jak na ně.

Základním cvikem k vypracování prsních svalů je právě bench press, o kterém si na našem webu nejvíce povídáme. Moc pěkně mají svaly a cviky popsány na ronnie.cz (zde). 

Velký prsní sval (m. pectoralis major) je nejvýraznější sval přední strany hrudníku. Tento sval přitahuje paži k trupu a pomáhá také při dýchání. Jeho posílením tedy posilujete nejen svaly, ale posílíte i dýchací systém.

Bench press - ideál pro horní polovinu těla

Takže jak na posílení prsních svalů? Bench press provozujeme na lavici v tomto pořadí:

  • nejdříve je třeba zaujmout stabilní polohu na lavici - to znamená mít v kontaktu s lavicí sedací svaly, vrchní část zad a hlavu, s tím, že nohy zapřete pevně na zemi
  • ramena táhněte dolů pod tělo, vypněte hruď
  • důležitá je pak šířka úchopu, která se různí podle stavby těla cvičence, ale většinou předloktí směřují kolmo k zemi před začátkem cviku
  • začnete odebráním činky ze stojanu a pomalým, kontrolovaným pohybem se nakonec dotknete činkou hrudníku
  • po celou dobu cviku zůstávají paže v přímce pod činkou
  • poté plynule vytlačíte činku zpět do natažených paží a do stojanu

Jak je to s dýcháním?

  • nádech při spouštění činky dolů
  • výdech při vytlačování činky nahoru
  • při vyšší, maximální zátěži se nadýchněte před cvikem a výdech pak následuje ve fázi překonávání nejtěžšího bodu vytlačování činky

Sdílejte článek

Zveřejněno:


Novinky

Vylepšete svůj bench press na maximum!

Bench press je velmi oblíbený cvik pro všechny velké chlapy. Jak jej zlepšit, abyste z něj dostali maximum? Důležitá je technika, četnost opakování i životospráva.

18. 4. 2016

Bench press rekordy

Populární bench press má už za sebou letošní mistrovství světa, které se konalo ve švédském Sundsvallu. Bodovali na něm také naši dva borci – Milan Selinger a Jaroslav Šoukal.

14. 8. 2015

všechny novinky