Průvodce výběrem
bench lavic


Bench press  >  Novinky  >  Nejčastější chyby při bench pressu

Nejčastější chyby při bench pressu

Bench press je velmi oblíbený, základní cvik pro posilování horní části těla. Jakých chyb se vyvarovat?

Tyto jsou nejčastější.

Nestabilní poloha na lavici

Z lavice se nejčastěji zvedají lopatky a ramena. Mnoho cvičenců také nedostatečně zapře nohy o zem. Důležité je také vypnout hruď.

Nedostatečný pokles činky při vykonávání cviku

V každé posilovně narazíte na týpky, kteří bench press nedělají pořádně. Činka se musí při pohybu dolů dotknout hrudníku. Jinak je cvik neúplný a neefektivní. Navíc toto není správný bench-press.

Zneužívání pomoci partnera

Partner je při benchpressu k dispozici pouze kvůli bezpečnosti, nebo při testování maximální zátěže. Neměl by za vás cvik způlky udělat, takto to nemá cenu.

Pohyb jen z ramen

Musíte při vytlačování činky používat i hrudník. Tuto chybu poznáte spolehlivě po cvičení - bolí vás pouze ramena.

Příliš velká zátěž

A z té pramenící vykrucování těla, nebo vytlačování činky z hrudníku za pomoci prsních svalů. To vše značí příliš velkou zátěž (a velké oči). Snižte zátěž a přidávejte postupně.

Nesprávné dýchání

Při obvyklých zátěžích byste měli dýchat takto - nadýchnout při pohybu dolů, vydechnout při pohybu nahoru.

 

Sdílejte článek

Zveřejněno:


Novinky

Bench press a bolest ramene

Jedním z častých negativních dopadů posilování na bench jsou bolesti ramen. Jak jim zamezit?

19. 6. 2016

Vylepšete svůj bench press na maximum!

Bench press je velmi oblíbený cvik pro všechny velké chlapy. Jak jej zlepšit, abyste z něj dostali maximum? Důležitá je technika, četnost opakování i životospráva.

18. 4. 2016

všechny novinky